چگونه به کمک محتوا باعث افزایش بازدید سایت شویم؟

    زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

به قلم: مهدی علامه

دیدگاه‌ها


افزایش بازدید سایت

افزایش بازدید سایت یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های وبمستران و کسب و کارهای اینترنتی است. هیچ چیز بدتر آن نیست که در سایتی فعالیت کنید که مخاطبان زیادی ندارد. با کلی امید و آرزو مشغول به تولید محتوا هستید، در حالی که می‌بینید که کبوتر در سایت شما پر نمی‌زند. آیا می‌خواهید روزانه بیشتر از 1000 بازدید کننده به وب سایت خود وارد کنید؟ می‌دانیم که می‌خواهید! در ادامه این مطلب یکی از بهترین استراتژی‌های افزایش بازدید سایت را به شما آموزش داده‌ایم که با استفاده از آن می‌توانید بیش از 1000 بازدید کننده در روز به سایت خود جذب کنید. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

راه های افزایش بازدید سایت که نباید استفاده کنید!

راه های افزایش بازدید سایت با نرم افزار

بسیاری از افراد که به تازگی وب سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اند، انتظار دارند که به سرعت بازدید سایتشان افزایش یابد. شاید دست به کارهای زیادی بزنند و راه‌های بسیاری را امتحان کنند. اگر شما هم در چنین شرایطی هستید بهتر است مراقب باشید. زیرا برخی از این روش‌ها سئو سایت شما را به خطر می‌اندازد و یا زمان و هزینه شما را هدر می‌دهد.

بهترین روش افزایش بازدید سایت، استفاده از استراتژی‌ هایی است که منجر به جذب بازدیدکننده طبیعی (ارگانیک) می‌شود. پس به دنبال روش‌‌هایی مثل افزایش بازدید سایت با ربات، بالا بردن بازدید سایت با نرم افزار و… نباشید. زیرا این روش‌ها منجر به جذب بازدیدکننده هایی نمی‌شود که انتظار داشت با سایت ما وارد تعامل شوند و یا خریدی انجام دهند.

معرفی بهترین روش افزایش بازدید از سایت

آموزش رایگان جذب ترافیک طبیعی

بهترین روش برای افزایش ترافیک ارگانیک (organic traffic) سایت، بهبود سئو و جذب بازدیدکننده از موتورهای جستجو است. از این طریق است به راحتی می‌توانید انتظار داشته باشید که بازدیدکنندگانی فعال، ارزشمند و واقعی جذب کنید. همچنین در این روش افزایش بازدید سایت رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت. در انتهای این مطلب، شما را به اطلاعات دقیقی که برای افزایش ترافیک طبیعی سایت نیاز خواهید داشت، مجهز می‌‌کنیم تا با استفاده از آن‌ها روز به روز شاهد پیشرفت سایت خود باشید.

به این نکته توجه داشته باشید که پیاده سازی این استراتژی نیاز به زمان و تلاش دارد، اما در نظر داشته باشید که رسیدن به تعداد بازدیدکنندگان مورد نظرتان بستگی به همین تلاش‌های امروزتان دارد.

استراتژی جذب ترافیک و افزایش بازدید سایت از طریق محتوا

استراتژی محتوا برای جذب مخاطباگر در مورد رشد سطح ترافیک خود جدی و مصمم هستید، باید تمرکز اصلی خود را روی محتوای خود بگذارید. در این مسیر محتوای خوب به درد شما نمی‌خورد. شما برای موفقیت در سئو به محتوای عالی و درجه یک نیاز دارید. زمانی که مطلب جدیدی در سایت خود ارسال می‌کنید، کالای شما همان محتوای شماست. بازدیدکننده ها به دلیل کلمات موجود در سایت شما به آن مراجعه می‌کنند. پس هدف شما باید این باشد که این بهترین، مفیدترین و جذابترین محتوا را به مخاطبان خود ارائه کنید. یکی از بهترین راهکارهای افزایش سئو سایت در دیجیتال مارکتینگ پیاده سازی یک استراتژی محتوایی است. برای طراحی و اجرای چنین استراتژی باید به نکات زیر توجه کنید.

کیفیت را به کمیت ترجیح دهید

همیشه باید هدف شما از تولید محتوای جدید این باشد که آن را به بهترین محتوای ممکن در آن موضوع تبدیل کنید. قبل از اینکه برای تولید محتوا روی کلمه کلیدی یا موضوعی که در ذهن دارید، دست به کار شوید، مدتی را صرف بررسی و جستجو کنید. پس از اینکه اطلاعاتی در زمینه رتبه‌بندی و محتوای سایر رقبای خود به دست آوردید از خود بپرسید که چه کاری می‌توانید انجام دهید تا محتوایی بهتر از دیگران تولید کنید. شاید با اضافه کردن تصاویر منحصر به فرد، اینفوگرافیک، افزایش عمق مطلب، ارائه مثال های جدیدتر و … بتوانید محتوایی متمایز ایجاد کنید.

محتوای طولانی (مگاپست) پادشاه است

بهبود سئو محتوایی سایت

محتوای کوتاه آینده‌ای نخواهد داشت. بر اساس گزارش سایت sweor اگر قصد دارید جزو 10 سایت برتر نتایج گوگل باشید، میانگین طول مطالب شما باید حداقل 2000 کلمه باشد. Google ترجیح می‌دهد به مطلبی رتبه بهتر دهد که جزییات بیشتری را توضیح داده است و اطلاعات بیشتری را با مخاطب به اشتراک می‌گذارد. پس باید گفت امروزه “محتوای طولانی پادشاه است” نه فقط محتوا!

اگر در بعضی مواقع برایتان غیرممکن بود مطالبی را با بیش از 2000 کلمه در موضوع مورد نظرتان بنویسید، سعی کنید آن را با سایر موضوعات مرتبط ترکیب کنید. با این کار هم جزییات مطالب خود را افزایش می‌دهید و هم به هدف مورد نظرتان از نظر تعداد کلمات خواهید رسید. اما هیچ وقت سعی نکنید برای طولانی کردن مطالب خود از محتوای غیر مرتبط و بیهوده استفاده کنید.

محتوای ستون (Pillar Content) تولید کنید

محتوای ستون (pillar content)

محتوای ستون چیست؟ محتوای ستون به محتوایی گفته می‌شود که پاسخ هر سوالی ممکن است کاربران در مورد یک موضوع خاص داشته باشند، فراهم می‌کند. محتوای ستون بهترین روش تولید محتوای ممکن برای هر موضوعی است. زیرا چنین محتوایی مشکلات خوانندگان شما را حل می‌کند و باعث می شود که آن‌ها با خوشحالی پست شما را با دوستانشان به اشتراک بگذارند. محتوایی ستون باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • حاصل تحقیق و بررسی زیادی باشد.
  • به خوانندگان نتیجه و راهکارهای عملی ارائه دهد.
  • لینک‌های زیادی از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی دریافت کند.
  • طولانی و مفصل باشد (بیش از 2000 کلمه).

این سبک از پست‌ها پایه و اساس یک سایت موفق را تشکیل می‌دهد و به افزایش بازدید سایت کمک بسیار زیادی می‌کنند. زیرا چنین محتوایی به راحتی می‌تواند حجم زیادی از ترافیک را به خود جذب کند و در نهایت باعث بالا بردن اعتبار (authority) سایت و دامنه سایت شما شوند. پس سعی کنید حتما از چنین محتوایی در سایت خود استفاده کنید.

نکاتی که باید برای ایجاد پست های خارق العاده یاد بگیرید!

افزایش ترافیک سایت

تولید محتوا برای وب سایت با هر رسانه دیگری متفاوت است. در فضای اینترنت اگر نتوانید به سرعت نظر کاربران را به خود جلب کنید، رقبای شما این کار را خواهند کرد. در ادامه این مطلب به شما چند نکته عالی برای درخشان کردن مطالبتان آموزش می‌دهیم تا با بکارگیری آن‌ها به روند افزایش بازدید سایتتان سرعت دهید.

مطالب را با یک عنوان قدرتمند شروع کنید

همه ما می‌دانیم که امروزه کلید اصلی موفقیت کسب و کارها در فضای اینترنت، به دام انداختن مخاطب با استفاده از محتوای جذاب و ارزشمند است. چون اولین چیزی که کاربر در نتایج موتورهای جستجو مشاهده می‌کند، عنوان (Title) مطلب شما است. پس اگر نتوانید عنوانی جذاب، شفاف و قدرتمند بنویسید، خبری از جذب ترافیک طبیعی نخواهد بود.

عنوان مطلب شما همان قلاب شما برای جذب مخاطب است که باید به صورتی باشد که مخاطب را به دام خود بندازد. اما به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان برای افزایش بازدید و دریافت ورودی بیشتر از عناوین زرد، بازاری، دروغ و غیر واقعی استفاده نکنید. چرا که با این کار اعتماد کاربران را به سرعت از دست خواهید داد و پیامدهای زیادی را به دنبال دارد. به عنوان یک تمرین اجازه دهید عنوان این مقاله را به روش‌های متفاوت بیان کنیم:

  • چگونه محتوا به من کمک کرد تا در یک ماه بازدید سایتم را 10 برابر کنم؟
  • چگونه با کمک محتوا باعث افزایش بازدید سایت شویم؟ راهنمای کامل
  • چگونه می‌توانیم مانند سایت Moz بازدیدهای خود را افزایش دهیم؟
  • چگونه می‌توانیم با 8 قدم ساده بازدید سایت خود را 10 برابر کنیم؟
  • و…

هرچه بیشتر برای طراحی عنوان زمان بگذارید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

در مورد جدیدترین موضوعات حوزه خود تحقیق کنید

هیچ کس به دنبال مطالب قدیمی، تاریخ مصرف گذشته و بدون اعتبار نمی‌گردد. پس اگر قصد دارید محتوای جدید ایجاد کنید باید آن را از زاویه ای جدید بررسی کنید و یا اطلاعات جدیدی را در رابطه با آن به اشتراک بگذارید. یک راه عالی برای این کار تحقیق در زمینه ترندهای حوزه فعالیتان است.

سعی کنید برای بازدیدکنندگان در مورد جدیدترین تغییرات و موضوعات محتوا تولید کنید و به سوالات احتمالی آن‌ها پاسخ دهید. یکی از روش‌های پیدا کردن سوالات کابران در سطح اینترنت استفاده از سایت Answer The Public است. کافی است موضوع مورد نظر خود را در این سایت وارد کنید تا صدها ایده و سوال در مورد آن را به شما نمایش دهد. با استفاده از این تیکنیک به راحتی می‌توانید ترافیک زیادی را به سایتتان جذب کنید.

کاربران را برای خواندن مطالب خود هیجان زده کنید

افزایش ترافیک سایت به کمک سئو

همانطور که دیدید، هدف از عنوان مطالب شما این است که افراد را به سمت باز کردن پست شما ترغیب کند. اما هدف از اولین جمله و سپس پاراگراف شما این است که خوانندگان را برای خواندن ادامه مطلب هیجان زده کنید. اگر نمی‌دانید چگونه اولین پاراگراف خود را بنویسید، نکات و تکنیک‌های زیر به شما کمک می‌کنند.

  • مطلب خود را به صورت انتقادی شروع کنید. مثلا: اگر شما از سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنید، هیچ چیز از سئو نمی‌دانید، زیرا …
  • بر روی نقطه ضعف و ترس مخاطبان دست بگذارید. مثلا: مهمترین اشتباهاتی که هر شخصی ممکن است برای افزایش بازدید سایت خود استفاده کند، در حالی که خودش نمی‌داند …
  • از خوانندگان سوال سخت و یا چالشی بپرسید. مثلا: چطور بدون سرمابه اولیه می‌توانیم به کسب درآمد اینترنتیماهانه 10 میلیون تومان بپردازیم؟
  • مشکلاتی که به صورت متداول با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند را بیان کنید و برای آن راه حل عملی ارائه دهید. مثال: آیا شما هم از تعداد بازدید سایتتان راضی نیستید؟ یکی از بهترین روش های افزایش ترافیک وب سایت استفاده از روش …
  • نتایجی که کاربران از خواندن مطلب شما یاد می‌گیرید را در همان ابتدای مطلب بیان کنید. با این روش مخاطب می‌داند که چه چیزی در انتهای این مطلب به دست می‌آورد. مثلا: در انتهای این مطلب یاد خواهید گرفت با تغییر نگرش خود در ایجاد محتوا چگونه به افزایش بازدید سایت خود سرعت ببخشید.

مطلب خود را با یک درخواست به اتمام برسانید

زمانی که به انتهای یک مطلب رسیدید، باید یک درخواست مشخص یا Call to Action برای خواننده تعیین کنید. هیچوقت تصمیم گیری را برعهده‌ی خود کاربران نگذارید، زیرا زمانی که از آن‌ها درخواستی نداشته باشید، سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند دقیقا چکار کنند. پس دقیقا از آن‌ها درخواست کنید که سوالات خود را در بخش نظرات بنویسند، در خبرنامه ایمیلی ثبت نام کنند، این پست را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و یا هر اقدام دیگری که در ذهنتان است را با آن‌ها در میان بگذارید.

علاوه بر افزایش ترافیک سایت، به تعامل کاربران هم توجه کنید

افزایش تعامل کاربران

زمانی که هدف خود را جذب هزار بازدیدکننده در روز گذاشته‌اید، باید حواستان باشد که در بازی اعداد گیر نکنید. ممکن است روزانه چندین بار به آمارهای Google Analytics خود سر بزنید و گرفتار بررسی اعداد و ارقام شوید. درست است که آنالیز بازدید سایت بخش جدا نشدنی از این مسیر است، اما باید حواستان باشد که زیاده‌روی در بررسی وضعیت سایت یک تله خطرناک و البته شیرین است که بیشتر وبمستران و صاحبان کسب و کار را به دام خود می‌اندازد. پس مراقب باشید که به جای اینکه بر روی آمار و ارقام سایتتان متمرکز شوید، به تعامل کاربران توجه کنید. برای ارزیابی تعامل کاربران می‌توانید پارامترهای زیر را بررسی کنید.

  • نظراتی که در مورد مطالب شما می‌گذارند.
  • مطالبی را که در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌کنند.
  • تعداد افرادی که در خبرنامه ایمیلی شما عضو شده‌اند.
  • تعداد بک لینک‌هایی که از سایر سایت ها دریافت می‌کنید.
  • بازخوردها و بحث هایی که در سایر رسانه ها در مورد شما منتشر می‌کنند.
  • تعداد خریدهای موفقی که انجام داده اند.
  • و…

اگر دوست دارید بیشتر با بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید، به هیچ عنوان مطالعه مقاله زیر را از دست ندهید. با خواندن مقاله زیر در زمینه استفاده از محتوا در وب سایتتان بسیار حرفه‌ای تر عمل خواهید کرد.

میخوام بیشتر بدونم!
0 تا 100 استراتژی بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ

نتیجه‌گیری

بسیاری از وبلاگ نویسان، وبمستران و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی پس از اطلاع از میزان بازدید سایت خود ناامید می‌شوند و به دنبال راه‌های افزایش بازدید سایت می‌گردند. یکی از بهترین روش‌های افزایش بازدید و ترافیک سایت، ارائه محتوا باکیفیت و ارزشمند است. این روش نسبت به سایر روش‌ها نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارد، اما موفقیت شما را تضمین می‌کند. زیرا با استفاده از تکنیک هایی که در این مطلب یاد گرفتید، به زودی، تجربه می‌کنید که چگونه روزانه 100 بازدید کننده به وب سایت خود وارد کنید. بعد از آن به راحتی می‌توانید این تعداد را به 1000 کاربر در روز و حتی بیشتر از آن افزایش دهید.

مزیت این روش نسبت به سایر روش‌ها این است که کهنه نمی‌شود و تاریخ انقضایی ندارد. بلکه دقیقا مانند یک سرمایه گذاری بسیار مطمئن است که به مرور زمان به سودهی می‌رسد. زمانی که دیدید تلاش‌های شما با استفاده از استراتژی محتوا به ثمر نشسته‌ است، ایجاد . افزایش ترافیک برایتان بسیار سرگرم کننده خواهد بود. شما تا حالا از چه روش‌هایی برای افزایش بازدید سایت خودتان استفاده کرده اید؟ تجربه و ترفندهای مورد علاقه خود را در نظرات زیر با ما و سایر مخاطبین کوکاس به اشتراک بگذارید!

مهدی علامه

درباره نویسنده این مقاله

سلام، من مهدی علامه کارشناس دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا هستم. طی این چند سال اخیر با شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ زیادی همکاری داشته‌ام و کار حرفه‌ای را در زمینه‌هایی از جمله تولید محتوا، استراتژیست محتوا، دیجیتال مارکتینگ و… تجربه کرده‌ام. تجربیات و محتوایی که در وب سایت کوکاس با شما به اشتراک میذارم ثمرۀ این همکاری‌ها و تحقیقات تخصصی من در این زمینه است.

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده‌اند، از مطالب زیر نیز استقبال کرده‌اند

بهترین راه برای ساخت برند چیست؟

بهترین راه برای ساخت برند چیست؟

برند چیست که تمام کسب‌وکارهای دنیا بودجه‌های هنگفتی را برای ایجاد و در نهایت ترقی آن اختصاص می‌دهند؟ اگر قصد دارید که کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید و یا کسب‌وکار فعلی خود را رونق دهید، قطعا بدون درک اهمیت برند و برندسازی موفق نخواهید شد. زیرا امروزه در دنیایی زندگی...

بهترین تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ که نباید از آن‌ها غافل شد

بهترین تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ که نباید از آن‌ها غافل شد

دیجیتال مارکتینگ شاخه‌های مختلفی از جمله بازاریابی محتوا، سئو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات اینترنتی دارد و به چند تکنیک و ابزار آنلاین خلاصه نمی‌شود. بنابراین شاید اگر ساعت‌ها و یا حتی روزها زمان برای لیست کردن تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ در اختیارتان باشد،...

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ این یکی از مهمترین سوالاتی است که برای وارد شدن به دنیای کسب و کار به خصوص کسب و کار اینترنتی، باید پاسخ آن را بدانید. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال روشی نوین در علم بازاریابی است که هدف اصلی آن افزایش فروش و برندسازی به کمک ابزارهای...

0 دیدگاه‌ها

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به خبرنامه ایمیلی آکادمی کوکاس بپیوندید

جدیدترین اخبار و مقالات دیجیتال مارکتینگ را در ایمیل خود دریافت کنید